אודות תכשיטי גולדפילד

אודות תכשיטי גולדפילד

הרבה אנשים שואלים את עצמם מהם בדיוק תכשיטי גולדפילד, אפשר לראות שסוג זה של תכשיטים הולך ונעשה נפוץ יותר, אך עדיין יש כאלו ששומעים את המונח גולדפילד ותוהים במה תכשיטים אלו שונים מאפשרויות אחרות, כמו למשל תכשיטים מצופים בזהב, או תכשיטים מזהב מלא. כדי לעשות לכם מעט סדר בבלבול, ריכזנו עבורכם את כל הפרטים החשובים אודות תכשיטי גולדפילד.

מהם תכשיטי גולדפילד?

בתרגום חופשי מאנגלית, המשמעות של גולדפילד היא מילוי זהב. תכשיטי גולדפילד מתחילים במתכת בסיסית, לרוב מדובר בנחושת או פליז אשר אליה מחברים רצועות עבות יחסית של זהב בתהליכי חום ולחץ. הזהב מצפה את התכשיט מבחוץ ודרגת הטוהר שלו לרוב נעה בין 10 ל- 14 קראט. בשיטה זו אפשר ליהנות מהמראה המרשים של תכשיט זהב שנראה כמו הדבר האמיתי בדיוק, אך מחירו זול יותר משמעותית.

תהליך החיבור של הזהב למתכת הבסיסית מונע קילוף, כך שתכשיט גולדפילד יוכל לעמוד בשימוש יומיומי למשך שנים רבות ללא שחיקה משמעותית. כיום ישנם המון סוגים של תכשיטי גולדפילד, החל בצמידים ושרשראות ועד עגילים וטבעות. אפשר למצוא גם תכשיטי גולדפילד המצופים בזהב שחור, זהב צהוב, זהב אדום וזהב לבן.

כדי להיקרא "גולדפילד", על התכשיט לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • משקלו של התכשיט חייב להיות מורכב מ- 5% זהב מינימום.
  • על שכבת הזהב להיות מיוצרת מזהב 10 קראט מינימום.
  • על הזהב להיות ממוזג לשכבת הבסיס באמצעות תהליך מכני.
  • התכשיט צריך לכלול חותמת איכות GF או חותמות איכות מקובלות אחרות לתכשיטי גולדפילד.

יש לציין שאם אחת מהדרישות הנ"ל לא מתקיימת, התכשיט האמור לא יוגדר כתכשיט גולדפילד.

גולדפילד מול ציפוי זהב – מה ההבדל?

תכשיטים מצופים בזהב ותכשיטי גולדפילד נראים זהים מבחוץ, מה שעשוי להיות מבלבל, מה שמוביל לכך שהמון אנשים תוהים מה באמת ההבדל בין שני הסוגים. הן על הנייר והן במציאות, ישנו הבדל משמעותי והוא עובי הציפוי. ציפוי זהב נעשה לעיתים על ידי טבילת התכשיט באמבטיית זהב ולעיתים על ידי רצועת זהב דקיקה וכמעט מיקרוסקופית, עד שלעיתים ניתן כבר לענוד את התכשיט ממש לאחר פעולת הציפוי. לעומת זאת, בתכשיטי גולדפילד הדרישה היא ש- 5% ממשקלו הכולל של התכשיט לפחות יהיה זהב. זה הבדל משמעותי בעובי ובמידת העמידות.

מה היתרונות של ציפוי זהב לעומת גולדפילד?

בהשוואה לתכשיטי גולדפילד תכשיטי ציפוי זהב נראים כמו הדבר האמיתי אך אפילו עוד יותר משתלמים. עם האפשרות של ציפוי זהב אתם יכולים לענוד תכשיט מהמם בעל הברק הזהוב האהוב במחירים נוחים לכיס. תכשיטים אלו עמידים, הם יכולים להוסיף סטייל ותחכום לכל בגד, ולא תצטרכו לשבר קופת חיסכון עבורם. הם זמינים במגוון רחב של סגנונות, נראים יקרים ומאוד חזקים כי משלבים בתוכם מתכות נוספות מלבד הזהב.

יחד עם זאת, כדי באמת ליהנות מתכשיט עמיד ואיכותי שישמש לאורך זמן ועדיין יראה נהדר, כדאי לקנות ממקום ששמו הולך לפניו ומציע תכשיטים באיכות גבוהה ובעלי ציפוי זהב מקצועי.